Aghisblog

  • HOME
  • FINALITÂTS
  • CEMÛT CONTATÂNUS

Aghisblog

  • HOME
  • FINALITÂTS
  • CEMÛT CONTATÂNUS
Ic Trasaghis, Scuola dell'Infanzia Osoppo,

La maraveose storie di une floridure blancje

by Adriano Sabottomaggio 20, 2017no comment
2
Shares
Share on FacebookShare on Twitter
IMG_0865

Intal prât e je nassude une floridure blancje, cence un colôr ni un odôr… ma une pavee vignude di lontan i darà mût di cognossi la bielece di robis, di odôrs e di colôrs, e la sô vite e cambiarà…

 

Intal mieç di un biel prât florît e colorât e je nassûde une floridure pardabon stranie, cence un colôr ni un odôr…

Blancje come…. la nêf che e cole lizere su la piche di une mont… blancje come il lat dentri di une scudiele…. blancje come la sbrume di une onde dal mâr….

E steve li cjalant dut il biel ator di sè. E sintive il nulî di ducj i flôrs  ator di jê, e viodeve une schirie di animaluts che ducj  intrigâts si movevin intal  prât e intal cîl seren…

(chi i fruts mi contin ce che si môf intal ambient dal prât)

moscjis,âfs, zupets, furmiis di ogni sorte, gjespis e parfin cualchi mariute…

La flôr  po dopo di sei maraveade, un pôc avilide e jere restade, par vie che a nissun dulintôr i interessave di poiâsi sore di jê, nissun le considerave. Al è biel stâ un pôc di bessôi, ma po e ven la malinconie a sintisi bandonâts.

Dibot e rive sfladant une pavee dute colorade che si poie par câs propit sore di jê. E tire il flât a grops, parcè che e à svolât ator par dut  il borc tra cjasis, orts e stradis.

E sint la flôr blancje a sustâ e i dîs:

PAVEE: “Ce âstu che tu sês cussì avilide?”

FLÔR: “Ducj mi àn lassade di bessole!”

PAVEE: “Forsit parcè che no tu âs ni un colôr ni un odôr!”

FLÔR: “…e ce sono i colôrs e i odôrs?”

La pavee e scomence a contâ dut ce che e à imparât lant pal mont…

e tache dal colôr ROS….

ROS, come un pomodoro  biel madûr intal  ort, ROSSE come une cjariese suntun cjariesâr,….

(ogni arlêf, al conte par furlan disint cualchi robe che à chel colôr)

La flôr come par magjie e piture di chel colôr un dai siei pics, forsit par visâsi di chel che la pavee i sta insegnant e po dopo i conte dal colôr VERDULIN e dal ZÂL….

Planc a planc la flôr e devente simpri plui biele e colorade e, di odôrs a ‘nd à propit une schiriade!
Intal cîl e rive di lontan une niule  di ploie che iluminade di un rai di soreli e fâs comparî la bielece di un straordenari ARC DI SANT MARC.
La flôr cumò e je legre e in gjonde.

FLÔR: “Ce meracul, intal cîl e je une maravee biele come me!”

(Cheste conte nus insegne  a capî che a scoltâ si imparin cetantis robis e che a stâ di bessôi no si impare propit nuie!)

 

 

 

 

contisdialicsfantasie
Previous

Popul di Egjit

maggio 19, 2017
Next

Siencis par furlan

maggio 20, 2017

Leave a Reply Annulla risposta

Per i genitori

RACCOMANDIAMO LA NAVIGAZIONE SU INTERNET IN PRESENZA DEI GENITORI. I link presenti in questo sito sono il lavoro delle classi dei nostri istituti comprensivi e sono adatti ai bambini, ma non abbiamo il controllo sulle pubblicità eventuali presenti sui video.

Chi siamo

AGHISBLOG è un progetto realizzato dalla rete AGHIS che comprende le Scuole di quattro Istituti:

ISTITUTO COMPRENSIVO DI FAEDIS -
ISTITUTO COMPRENSIVO DI TAVAGNACCO -
ISTITUTO COMPRENSIVO DI TRASAGHIS -
ISTITUTO COMPRENSIVO DI UDINE 1 -

Questo BLOG è una vetrina di appunti, articoli ed immagini pubblicati dagli insegnanti come giornalino online delle attività svolte in classe in lingua friulana, che potrà essere visitato ed apprezzato dagli alunni e dalle loro famiglie.
Il nostro obiettivo è aprire un dialogo tra i vari operatori, gli insegnanti della rete e tutti i docenti interessati ad instaurare un clima di comunicazione e di collaborazione per future iniziative didattiche.

Etichette

aghe aiar alimentazion ambient animâi art Artigal Atimis Avasinis cjançon classe tierce contis creativitât Dalès dialics emozions Faedis fantasie filastrocje infanzia leiende mitologjie musiche nature numars Osôf Paulêt poesie pomis preistorie primarie pâs scuele secondaria siencis stagjons storie storiis teatrin timp topologjie tradizion tradizion Udin Vençon

Commenti recenti

  • Marisa su Joibe grasse
  • Adriano Sabotto su La storie di un pipinot di nêf, dal soreli e… di un nûl blanc
  • Marisa su La storie di un pipinot di nêf, dal soreli e… di un nûl blanc

Archivi

  • giugno 2023
  • maggio 2023
  • giugno 2022
  • maggio 2022
  • luglio 2021
  • giugno 2021
  • maggio 2021
  • febbraio 2021
  • luglio 2020
  • gennaio 2020
  • luglio 2019
  • giugno 2019
  • dicembre 2018
  • novembre 2018
  • luglio 2018
  • giugno 2018
  • maggio 2018
  • giugno 2017
  • maggio 2017
  • marzo 2017
  • gennaio 2017

Articoli recenti

  • Ce bogns i nestris cesarons!
  • Ator pal Friûl
  • E nas une pavee
  • Riçotute e i trê ors
  • Cjapâsi cure des plantis dal ort

Categorie

  • Ic Faedis
  • Ic Tavagnacco
  • Ic Trasaghis
  • Ic Udine 1
  • Scuelis Primariis
  • Scuola dell Infanzia Taverna
  • Scuola dell'Infanzia Benedetti
  • Scuola dell'Infanzia di Attimis
  • Scuola dell'Infanzia di Avasinis
  • Scuola dell'Infanzia di Bordano
  • Scuola dell'infanzia di Bordano
  • Scuola dell'infanzia di Campeglio
  • Scuola dell'Infanzia di Colugna
  • Scuola dell'Infanzia di Grions del Torre
  • Scuola dell'Infanzia di Povoletto
  • Scuola dell'Infanzia di Tavagnacco
  • Scuola dell'infanzia di Venzone
  • Scuola dell'Infanzia Osoppo
  • Scuola dell’Infanzia di Feletto
  • Scuola dell’Infanzia Primo Maggio
  • Scuola primaria di Alesso
  • Scuola Primaria di Attimis
  • Scuola Primaria di Bordano
  • Scuola Primaria di Colugna
  • Scuola Primaria di Faedis
  • Scuola primaria di Moggio
  • Scuola primaria di Osoppo
  • Scuola Primaria di Povoletto
  • Scuola Primaria di Resia
  • Scuola Primaria di Venzone
  • Scuola Primaria Divisione Alpina Julia
  • Scuola primaria Fruch
  • Scuola primaria Rodari
  • Scuola Secondaria di primo grado "Tiepolo" di Udine
  • Scuola Secondaria di primo grado di Faedis
  • Scuola Secondaria di primo grado di Povoletto
  • Uncategorized

Siti utili

AghisLab

© 2017 Ever Magazine Theme. All rights reserved.